Αναμνήσεις από την ΑΣ ( 4 )

Καθένας με την τρέλα του κι εγώ με την ομπρέλα μου και εξηγούμαι ενώ σήμερα είναι μια μέρα που συζητούνται σημαντικά θέματα για την Πατρίδα μας, εγώ θα ασχοληθώ με τα δικά μου… που κάθε άλλο παρά την επικαιρότητα αφορούν.
Μια φορά κι ένα καιρό λοιπόν ,μια τέτοια μέρα , πριν από 35 Χρόνια ….
Μα και μόνο από τον παραπάνω αριθμό φαίνεται το πόσο μεγάλωσα αν και δεν θέλω να παραδεχθώ ότι γέρασα…. Στο παζάρι όμως τα άλογα τα κοιτάζουν στα δόντια !
Με αυτό το πνεύμα , ότι δηλαδή βρίσκομαι στην 3η ηλικία « θέλω » σε εσάς τους νεότερους μου ηλικιακά πρώην χειριστές της ΑΣ ή και νυν χειριστές (που τυχόν διαβάσετε την παρούσα ανάρτηση), χωρίς λόγω ηλικίας να με παρεξηγήσετε ,να σας γνωστοποιήσω μια ιστοριούλα πραγματική που έχει σχέση με το πέρασμά μου από την ΑΣ κι αν θέλετε διαβάστε την, προσπεράστε την ή κάνετε την delete ..
Στο κείμενο της καθ΄εαυτού ιστορίας έχουν προταχθεί λίγες γραμμές ως εισαγωγή για ένα Α/Φ που βλέποντάς το με οδήγησε να κάνω αυτή την αναδρομή στις σκέψεις μου και την 17/07/2012 να τις εκθέσω στο ιστολόγιό μου.

Και ξαφνικά προβάλλει το Τέρας Ώρα 06: 15 περίπου σήμερα στο ύψος της ταβέρνας Καλύβα στην παραλία Ιαλυσού, πιστός στα ιατρικά κελεύσματα περί περπατήματος παρατηρώ τη θάλασσα και την πόλη της Ρόδο…
tonoikaipnevmata.wordpress.com
Giorgos Vlassis

Giorgos Vlassis ΝΙΚΟ ΔΕΝ ΘΥΜΑΣΑΙ ΚΑΛΑ .ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΝΥΚΤΕΡΙΝΕΣ ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΣ ΛΗΜΝΟ ΑΠΟ ΒΟΛΟ ΜΕΣΩ ΣΚΥΡΟΥ ΟΠΥ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙΒΛΑΒΗ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΛΙΚΟΠΤ ΣΤΟΝ ΑΝΥΧΝΕΥΤΗ ΡΙΝΙΣΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Nikos Georgopoulos
Nikos Georgopoulos Γιώργο κι εγώ θυμάμαι αυτές τις νυχτερινές πτήσεις στο 1ο ΤΕΑΣ , προσωπικά είχα πάει ως νεαρός τότε συγκυβερνήτης μόνο ως την Σκύρο ,δεν θυμάμαι το συγκεκριμένο περιστατικό που αναφέρεις για Λήμνο και ρινίσματα
Δεν αμφισβητώ ότι εκείνες οι νυχτερινές πτήσεις γινόντουσαν με την βοήθεια των οργάνων… συνήθως ADF γιατί το VOR … σε μερικούς από τους τότε κυβερνήτες αν τους ρωτούσες σου έλεγαν « αυτό είναι για τους Αμερικάνους » , οι πτήσεις αυτές όμως ΗΤΑΝ ΠΤΗΣΕΙΣ VFR και το ότι ήταν νυχτερινές έστω και στην Λήμνο ,έστω κι αν ήταν νύχτα έστω κι αν από κάτω σου είναι θάλασσα και δεν βλέπεις τίποτα την νύχτα, αυτό δεν τις καθιστά IFR.
Θυμάμαι επίσης ότι υπήρχαν χειριστές που αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους στα βασικά όργανα όταν βρέθηκα μέσα στα σύννεφα και έκαναν χρήση αυτών οργάνων για να κρατήσουν σε ευστάθεια το Ε/Π και ζήτησαν GSA για να προσγειωθούν.
Η αναφορά μου στο άρθρο αφορά ότι …. τότε έγινε εξ΄αρχής σχεδίαση και εκτέλεση IFR πτήσης ,δηλαδή μπαίνεις στο λούκι του αεροδιαδρόμου και είσαι υποχρεωμένος να τηρείς ύψη, χρόνους, αναφορές και γενικά όλους του κανόνες IFR που είναι πολύ πιο σφιχτοί από ότι οι αντίστοιχοι των VFR.
Να΄ σαι καλά που μου έδωσες την ευκαιρία να θυμηθώ λίγο και το πέρασμά μου από το 1ο ΤΕΑΣ.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΤΟΚΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΤΟΚΟΣ Η πρώτη ΠΤΗΣΗ IFR ΦΙΛΕ Νίκο έγινε από Βόλο Λήμνο το 1977 και απο εκεί και έπειτα πολλές ..ΕΓΩ ΕΚΑΝΑ ΠΟΛΛΕΣIFRΠΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΒΟΛΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ IFR ΚΑΘΟΔΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΝΧΙΑΛΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΕΤΟΥΣΑΝ IFR ΑΠΟ ΤΟ 1977 ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΑΠΛΑ Η ΗΠΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕ ΤΙΣ ΠΤΗΣΕΙΣ SPEDIAL VFR..ετσι για την ιστορία

Nikos Georgopoulos
Nikos Georgopoulos Νικόλα, το 1977 ήμουν στον Βόλο και άρχισε η εκπαίδευσή μου στα όργανα και θυμάμαι ότι επειδή ήμουν βοηθός στο 3ο Γρ τα σχέδια πτήσεως που κατέθεταν οι εκπαιδευτές μας για να μας πάνε στην Θες/κη να κάνουμε ILs προσέγγιση ήταν σχέδια VFR , μας έβαζαν καλύπτρα (συνεπώς και ως εκπαιδευόμενοι πετούσαμε ενόργανα ) και τηρούσαμε ίχνη ΕΚΤΟΣ αεροδιαδρόμων και ύψη ή μονά + 500 ή ζυγά + 500, ούτε θυμάμαι να κατατέθηκε ποτέ από κάποιον χειριστή ΣΧΕΔΙΟ IFR ΠΤΗΣΕΩΣ .
Είμαι βέβαιος ,διότι γνωρίζω την χειριστική σου δυνατότητα ,ότι πετούσες χρησιμοποιώντας τα όργανα και προς ΘΕΣ/ΚΗ και προς άλλους προορισμούς, ούτε και αμφισβητώ ότι μπορεί να έκανες ενόργανες καθόδους είτε για την αυτοεκπάιδευσή σου ή εξ ανάγκης στην Αγχίαλο ή αλλού.
Εγώ όμως στο άρθρο μιλάω για εξ΄αρχής IFR πτήση μέσα στους εγκεκριμένους αεροδιαδρόμους ,με Flight Level στα ΜΕΑ ή ανώτερο αυτών ,με SID και γενικά σε πλήρως ελεγχόμενη από το control πτήση.
Όπως είδες έχω δώσει μια απάντηση στον Γιώργο Βλάσση επειδή φαίνεται ότι μάλλον δεν είναι ικανοποιητική θα προσθέσω λίγες παρατηρήσεις ενισχυτικές των όσων σου γράφω τώρα και αυτές είναι ότι :
Τότε το 1977 δεν επιτρεπόταν στα Ε/Π να πετάξουν IFR.
Τότε δεν υφίσταντο Αεροδιάδρομοι ΒΟΛΟΣ-ΘΕΣ/ΚΗ ή ΒΟΛΟΣ-ΣΚΥΡΟΣ-ΛΗΜΝΟΣ ( νομίζω ούτε τώρα υφίστανται ) και συνεπώς πως έγιναν πτήσεις IFR εκτός Αεροδιαδρόμων …. Δεν γνωρίζω αν τώρα η νομοθεσία το επιτρέπει, τότε όμως απαγορευότανε εκτός ελεγχομένου εναερίου χώρου..
Θα ήθελα επίσης να σου θυμίσω ότι τότε σε εκείνες τις πτήσεις όταν απομακρυνόμαστε από τα Α/Δ και αλλάζαμε συχνότητα μεταπίπταμε στο ATHINAI INFORMATION και όχι στο control,.
Θα μπορούσα να προσθέσω κι άλλα Νικόλα ,θέλω να πιστεύω ότι σε έπεισα ότι όλες οι πτήσεις που αναφέρεις ΔΕΝ ΗΤΑΝ IFR συμφωνώ μαζί σου , ότι επειδή έπρεπε να γίνονται για επιχειρησιακούς λόγους … για αυτό και γινόντουσαν σε χαμηλό ύψος … ΝΑΙ με το κεφάλι μέσα στα όργανα … και όχι ψηλά στον Θεό όπως γίνονται οι IFR ,καλύφθηκαν δε υπό το πέπλο της SPECIAL VFR όπως αναφέρεις ( χωρίς ούτε τέτοιες να είναι όπως πολύ καλά γνωρίζεις ) και φυσικά κατά την άποψή μου πάντα χωρίς να είναι IFR .
Σ΄ευχαριστώ για το σχόλιο ,με ανάγκασες να ξανανιώσω έστω για όσο έγραφα την απάντηση ,να είσαι είσαι πάντα καλά Νικόλα..

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΤΟΚΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΤΟΚΟΣ ΝΙΚΟ ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΤΗΣΕΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΝ ΣΠΕΣΙΑΛ VFR ALLA OYSIASTIKA HTAN IFR. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ…

Πηγή: (1) Καθένας με την τρέλα του κι εγώ με την ομπρέλα… – Nikos Georgopoulos

Σχολιάστε

